4.11.2015

要孩子有所作為之前,先讓他可以順著他的心去成長


與家長分享教養的智慧, 這也是麗水的教育理念. 歡迎您與孩子加入麗水華德福!

來自 Association of Waldorf Schools of North America的 FB 連結分享
六年級導師 鄭菡雲翻譯

「若我只被允許做我應該做的, 
    而不能做我想要做的, 
    那麼當我必須做它時,   我將不會喜歡它.

    但,   若我被允許做我想要做的,
    那麼當我應該做 它時,   我也將會喜歡它,
    而我必須做它時,   我將有能力做到.

        請留意 :  對於那些應該有所作為的人, 必須讓他們先順心而為.」

-  Johannes Conrad


"If I'm only allowed to when I'm supposed to, 
but never can when I want to, 
then I won't like it when I have to. 
But if I'm allowed to when I want to, 
then I'll also like it when I'm supposed to, 
and then I'll be able to when I have to. 
Take heed: those who should be able to, must be allowed to want to."
- Johannes Conrad

沒有留言: